بازسازی خانه با هدف استفاده از تمامی فضای ساختمان

طراحی دیوار تی وی و نشیمن مدرن ویلا نور

بازسازی خانه با هدف استفاده از تمامی فضای ساختمان، عمر سازه را افزایش داده و با انجام تعمیرات در آن به حفظ و ماندگاری آن ساختمان کمک می‌کند. بازسازی یا مرمت یک خانه مجموعه فعالیت‌هایی است که با انجام دادن آن بر روی یک ساختمان عمر آن سازه را افزایش داده و با انجام تعمیرات در آن به حفظ و ماندگاری آن ساختمان کمک می‌کند. بازسازی خانه و ساختمان قوانین و روش‌های خود را دارد. خانه‌های فرسوده و قدیمی بیشتر از دیگر خانه‌ها به بازسازی نیاز دارند.

بازسازی خانه به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطورکه می‌دانیم اقدام برای بازسازی خانه و نوسازی آن تصمیم بزرگی است که با توجه به عوامل مختلفی مانند میزان بودجه در دسترس شما و نیازهایتان باید گرفته شود. باید در درجه اول این موضوع را مشخص کردکه چه فضاهایی از خانه نیاز به بازسازی دارد و آیا این بازسازی به زیر ساخت‌ها مانند تاسیسات و غیره نیاز دارد یا نه.

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

بعد از آنکه هدف از بازسازی خانه با توجه به بودجه و نیازهای مورد نظر مشخص شد باید به سراغ فرآیند اصلی بازسازی بروید که این فرآیند شامل دو مرحله کلی است: بازسازی زیر ساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون خانه.

بازسازی زیر ساخت ساختمان، شامل تغییر یا تعمیر قسمت‌های ضروری خانه مانند لوله کشی و برق می‌شود که به نیازهای روزانه مربوط می‌شود. بازسازی دکوراسیون نیز شامل مواردی می‌شود که مربوط به ظاهر و زیبایی دیزاین داخلی خانه است و همه فضاهای خانه که می‌خواهید آن را بازسازی کنید، در بر می‌گیرد.

برای داشتن خانه ای زیبا و مدرن نیازی به تخریب کامل بنا نیست. به طور کلی عملیات تخریب کامل بنا در مواردی که ساختمان دارای بافت قدیمی غیرقابل مرمت باشد، ضروری است. در برخی موارد بدون تخریب کامل بنا و با بازسازی خانه می توان تغییرات مورد نظر را ایجاد کرد. در مقایسه با قیمت ساخت خانه، هزینه بازسازی خانه بسیار مقرون به صرفه است. طراحی دکوراسیون داخلی راهکاری کم هزینه برای بازسازی و زیباسازی منازل مسکونی است.

بازسازی خانه شامل همه کارهایی است که به منظور ترمیم خرابی ها، تغییر دکوراسیون خانه و طراحی داخلی خانه انجام می شود.برای برآورد یک پروژه ساختمانی نیاز به دانش فنی و تجزیه کافی از هزینه بازسازی و عملیات ساختمانی است. که بخش بیشتری از سود و زیان در همین مرحله به شما تحمیل خواهد شد.

طراحی داخلی مدرن جنت آباد بهرامی نژاد
طراحی داخلی و بازسازی مدرن

البته در مرحله برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی و در همه مراحل دیگر باید در نظر گرفت که مشورت از کارشناسان در زمینه بازسازی خانه‌های قدیمی بسیار ضرورت دارد. در این زمینه میتوانید با شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی عرشا هوم تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما رو راهنمایی کنند.

هزینه‌های بازسازی خانه‌های قدیمی 

  1. هزینه خرید مصالح
  2. هزینه تعمیرات مکانیکال و الکتریکال
  3. هزینه مجریان، پیمانکاران، کارگران و نیروهای حضور یافته در پروژه بازسازی

برای اطلاعات بیشتر درباره ی بازسازی خانه های قدیمی اینجا کلیک کنید.

ایده برای بازسازی خانه

یکی از شرایط لازم برای بازسازی خانه، داشتن یک ایده مناسب است که همچنین به دلخواه و سلیقه مالک خانه نیز پاسخگو باشد. در اینجا ایده ای برای بازسازی خانه ارائه می‌دهیم:

استفاده از مصالح طبیعی

استفاده از مصالح طبیعی مانند چوب و سنگ، یکی از راه‌هایی است که می‌تواند بازسازی خانه را تحول بخش کند. در این راستا، ابتدا می‌توانید با توجه به فضای موجود در خانه، برنامه‌ریزی کنید تا محیط را با ترکیب این مصالح طبیعی با دیگر عناصر مانند شیشه و فلزات، جذاب و زیبا کنید.

استفاده از نورپردازی مناسب

استفاده از نورپردازی مناسب، یکی از مواردی است که می‌تواند تغییرات بسیار زیادی در ظاهر خانه‌تان به وجود آورد. بهره‌گیری از نورپردازی های هوشمند و کنترل شده، می‌تواند شکل، حالت و حتی رنگ ساختمان را تغییر داده و فضای داخلی خانه را با توجه به سلیقه و پسند شما شخصی کند.

طراحی فضای باز

طراحی فضای باز، یکی از جذاب‌ترین و ایده‌آل‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند خانه‌ی شما را بازسازی کند. در این راستا، شما می‌توانید با رعایت اصول طراحی فضای باز و توجه به نظر مشاوران مجرب، فضای خلوت، باغچه‌ها، گلدان‌های گل و … را در داخل و بیرون خانه‌تان طراحی کنید تا حس آرامش و رضایت را در قلب خود و اطراف خود به ارمغان آورید.

بهره‌گیری از فناوری هوشمند

بهره‌گیری از فناوری هوشمند، یکی از روش‌هایی است که می‌تواند خانه‌ی شما را با نصب دستگاه‌های هوشمند و بهینه‌سازی آن‌ها برای کنترل انرژی، نورپردازی، حفاظت از امنیت و جلوگیری از تلفات مالی و …، تغییرات بسیار زیادی در خانه‌ی شما به وجود آورد.

نکاتی که صاحبان خانه لازم است قبل از شروع بازسازی بدانند

یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن بهترین تیم ممکن برای انجام این کار است.کسانی که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

در کنار متخصصان بازسازی ساختمان، شما می‌توانید از راهنمایی طراحان داخلی شرکت عرشا هوم بهره ببرید تا بعد از کارهای تعمیراتی و بازسازی، شما را در انتخاب مبلمان و دیگر لوازم مورد نیاز که با سبک جدید خانه‌تان هماهنگ باشد راهنمایی کنند.

بازسازی و تعمیرات در آشپزخانه

معمولا در یک پروژه بازسازی خانه، آشپزخانه جایی است که بیشترین تغییرات و هزینه‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از بزرگترین بخش‌های بودجه بازسازی آشپزخانه مربوط به کابینت‌ها است، کاری که با کیفیت بالا انجام می‌شود، مطمئنا قیمت بالاتری خواهد داشت.

کابینت ام دی اف سال‌ها است که به استاندارد ساخت کابینت برای آشپزخانه تبدیل شده است. نکته قابل توجه در این زمینه توجه به کیفیت ساخت بخش‌های داخلی کابینت است، اگر این بخش‌ها با کیفیت واستانداردهای بالا ساخته شوند شما این امکان را خواهید داشت تا درها یا همان نمای کابینت را به کلی عوض کنید. با این کار شما به راحتی یک ظاهر جدید به آشپزخانه خود می‌دهید، بدون این که نیاز باشد در آینده هزینه زیادی پرداخت کنید.

بازسازی و تعمیرات سرویس بهداشتی

در زمان بازسازی خانه برای بخش سرویس بهداشتی، می‌توان به راحتی یک دکور فوق‌العاده منحصربه‌فرد ایجاد کرد. برای مثال از یک سبک خیلی خاص پیروی کرد یا از مصالحی که در کمتر جایی دیده می‌شوند استفاده کرد. توصیه می‌کنیم تا جای ممکن در این بخش سادگی را رعایت کنید.کاری نکنید که بازسازی شما کاری باشد که نفر بعدی که وارد خانه می‌شود، نیاز به انجام دوباره آن را در تمام بخش‌ها حس کند.

نکته مهم دیگر کیفیت لوازم به کار رفته در سرویس‌های بهداشتی است. هر چه قدر از زرق و برق‌ها کم کنید، می‌توانید پول خود را خرج کیفیت لوازم، شیرآلات و مصالح کنید؛ هزینه‌ای که مطمئن باشید نتیجه مثبتش را در طولانی مدت می‌بینید. سرویس بهداشتی یکی از بخش‌های پر کاربرد خانه است، در نتیجه خرابی آن می‌تواند هزینه و زحمت زیادی را برای ساکنانش به همراه داشته باشد.

بازسازی و تعمیرات کفپوش خانه

اما کفپوش خانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه است، بخشی که قسمت بزرگی از خانه را پوشانده و وظایفش شاید خیلی مهم‌تر از دیگر بخش‌های خانه باشد.

 بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان فرصت خوبی به شما می‌دهند تا بتوانید نگاهی مجدد به زیر پایتان بیاندازید و کارهای لازم برای بهبود این قسمت از خانه را انجام دهید. کفپوش چوبی یا مشابه چوب مانند کفپوش پی وی سی، جدیدترین بازیگران این صحنه هستند.

این نوع کفپوش‌ها مزیت‌های فراوانی مانند عایق بودن در برابر انتقال دما، مقاومت بالا، قیمت مقرون‌ به‌صرفه و زمان نصب کم دارند. کندن کفپوش قدیمی در زمان بازسازی خانه یک امکان بی‌نظیر دیگر را هم در پیش روی شما قرار می‌دهد و آن ایجاد گرمایش از کف است. با ایجاد این شبکه گرمایشی شما می‌توانید علاوه بر بالا بردن ارزش خانه‌تان، صرفه‌جویی بزرگی در مصرف انرژی انجام دهید.

طراحی نشیمن به سبک مدرن ویلا نور
استفاده از کفپوش چوبی در طراحی نشیمن

در ضمن در یک خانه خالی، وجود یک کفپوش چوبی می‌تواند حسابی نظر خریداران احتمالی را به خود جلب کند. در نهایت قبل از هر کاری از یک مشاور با سابقه در زمینه بازسازی و تعمیرات ساختمان راهنمایی بخواهید، برای دریافت خدمات مشاوره رایگان شرکت معماری عرشا هوم با تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی بازسازی آپارتمانهای کوچک اینجا کلیک کنید.

شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی و نوسازی ساختمان می‌باشد. یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

تیم طراحی شرکت عرشا هوم، از طراحی تا اجرای پروژه همراه شما می باشد تا بتوانید بهترین تصمیم جهت تغییر دکوراسیون و انتخاب مبلمان ، متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.

جهت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09122935747 - 02122291560


جهت استفاده از مشاوره رایگان عرشا هوم می‌توانید فرم زیر را پر کنید.
کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
پیمایش به بالا
Scroll to Top
Call Now Button