بازسازی و دکوراسیون داخلی با کم‌ترین هزینه

بازسازی و دکوراسیون داخلی کم هزینه

بازسازی و دکوراسیون داخلی با کم‌ترین هزینه : اگر به دنبال راه‌حلی برای بازسازی دکوراسیون داخلی منزل خود، با هزینه بصرفه می‌باشید روی این مقاله حساب باز کنید و تا انتهای این مقاله در کنار ما باشید. ما پیشنهادهای کاربردی و بصرفه‌ای را در این مقاله به شما ارائه می‌دهیم.

بازسازی خانه قدیمی با کمترین هزینه

بازسازی خانه قدیمی با کمترین هزینه یک چالش مهم است که بسیاری از صاحبان خانه‌های قدیمی در برابر آن قرار دارند. با اندکی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری هوشمندانه، می‌توانید خانه قدیمی خود را به شکلی جذاب و عملی بازسازی کنید. در ادامه، راهکارهایی برای بازسازی خانه قدیمی با کمترین هزینه را بررسی خواهیم کرد:

1. تعمیرات اساسی: در ابتدا، باید مشکلات اساسی خانه را شناسایی کنید. تعمیر و تثبیت سقف، دیوارها و کف‌ها از اولین قدم‌های بازسازی است.

2. به‌روزرسانی سیستم‌های برقی و لوله‌کشی: به‌روزرسانی سیستم برقی و لوله‌کشی خانه قدیمی، نه تنها ایمنی را افزایش می‌دهد بلکه در طولانی مدت نیز هزینه صرفه‌جویی را به ارمغان می‌آورد.

3. استفاده از مصالح قابل بازیافت: برای کاهش هزینه‌ها، از مصالح قابل بازیافت مانند درب و پنجره‌های دست دوم یا تیرچه‌های بازیافتی استفاده کنید.

4. طراحی با هوش: با تجدید نظر در برنامه طراحی خانه، فضاهای جدید و مناسب‌تری ایجاد کنید. بهره‌برداری از نور طبیعی، طراحی باز و استفاده از فضاهای چند منظوره می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد.

5. به‌روزرسانی کابینت‌ها و تجهیزات: به جای تعویض کامل کابینت‌ها و تجهیزات آشپزخانه، می‌توانید آن‌ها را رنگ‌آمیزی یا روکش بدهید تا به شکلی جدید درآیند.

6. خودکار کردن: استفاده از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های خانه هوشمند و ترموستات‌های خودکار می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها کمک کند.

با اعمال این راهکارها، شما قادر خواهید بود تا خانه قدیمی خود را با کمترین هزینه و با جذابیتی بیشتر بازسازی کنید. 

بازسازی خانه با هزینه کم

بیشتر افراد وقتی که نام بازسازی به گوش‌هایشان می‌خورد فورا نگران هزینه‌های زیاد تغییر دکوراسیون داخلی خانه خواهند شد در صورتی که برای به وجود آوردن فضایی دلنشین و متفاوت‌تر، الزاما احتیاجی به خرید کردن و عوض کردن لوازم نیست، گاهی اوقات رنگ کردن دیوار یا بهره‌گیری از کاغذهای رنگی و استیکرهای دیواری، نصب آویزهای هوشمندانه، بهره‌گیری گیاهان و.. قادر است به سادگی سبب به وجود آمدن تنوع و تغییرات در دکوراسیون داخلی خانه شما شوند، برای دارا بودن ذهنی بازتر در ادامه این مقاله به ۱۰ راه‌حل برای بازسازی دکوراسیون داخلی منزل با کمترین هزینه می‌پردازیم.

بازسازی و دکوراسیون داخلی با کم‌ترین هزینه

مبل‌های کهنه را تعمیر کنید

اگر در ذهنتان در فکر دور انداختن لوازم مستهلک یا مبل‌های قدیمی‌تان می‌باشید، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید، نگاه مجدد به آن‌ها بیاندازید، و تلاش کنید راه‌حلی مناسب برای تعمیر آن‌ها بیابید. پیشنهاد ما به شما رنگ کردن بدنه چوبی کمدها و مبل‌ها، یا عوض کردن روکش مبل‌ها می‌باشد.

حتی قادر هستید از تکه‌های که از رول‌های کاغذ دیواری باقی مانده است و به قیمت پایین در فروشگاه‌های دکوراسیون داخلی قابل تهیه می‌باشد، برای روکش کردن میز یا کمد کهنه بهره ببرید، و درنگ نکنید که نتیجه و نسبت تغییرات به هزینه‌ای که خرج کرده‌اید بی‌اندازه رضایت بخش خواهد بود.

شاید این مورد از دیدگاه شما بی‌اهمیت باشد، ولی بی‌شک این‌گونه نیست. با عوض کردن دستگیره‌های کهنه درب اتاق‌ها و کابینت‌ها، تغییر بخصوصی در دکوراسیون خانه به وجود خواهد آمد.

دستگیره‌های کهنه را عوض کنید

تلاش کنید از دستگیره‌های به‌روز‌تر که با ترکیب رنگیِ دکوراسیون تناسب دارند، بهره ببرید.

یک فضای آرامش‌ بخش طراحی کنید

تمام شمع‌هایتان را جمع کرده و در یک کنج آرام در کنار یکدیگر بچینید. این عمل هم از شلختگی پیشگیری می‌کند و هم سبب می‌شود بدون صرف هزینه اصافه، مکان جدید و فضای دنجی برای خلوت با خودتان در اختیار داشته باشید. زیبایی نور شمع انرژی مثبتی را دارا می‌باشد که با هیچ چراغ زیبا و گران قیمتی قابل مقایسه نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید : هزینه بازسازی خانه

اندکی رنگ سبز به محیط اطراف خود اضافه کنید

گیاهان علاوه بر اینکه به بالا بردن کیفیت اکسیژنی که تنفس می‌کنید کمک می‌کنند، سبب افزوده شدن تناژ رنگی سبز به فضای پیرامونتان می‌‌شوند؛ به خصوص اگر دکوراسیون فضای مورد پسندتان از رنگ‌های خنثی یا دیوارها و لوازم سفید تشکیل شده باشد، سبزی گیاهان فضا را تماما تغییر خواهد داد.

بنابراین حتی اگر علاقه‌مند به نگهداری از گیاهان طبیعی نیستید، از رنگ سبز چشم پوشی نکنید، و به سمت گیاهان مصنوعی گام بردارید. خوشبختانه امروزه گیاهان مصنوعی از هر نوعی با ظاهر بسیار طبیعی و خوش رنگ قابل تهیه می‌باشد و قادر هستند رنگ و جذابیت چشم گیری به دکوراسیون داخلی خانه شما بدهند.

از ویژگی تضاد بهره ببرید

گاهی اوقات آن چنان در ست‌کردن لوازم با یکدیگر غرق می‌شویم که زمانی به خودمان می‌آییم، مشاهده می‌کنیم تمام چیزها یک رنگ و یک شکل می‌باشد. این ماجرا بی‌شک به سرعت برای شما کسل کننده خواهد شد.

یک المان با رنگ متفاوت، مثلا یک تک صندلی قرمز میان مبلمانِ کرم رنگ، روح جدیدی به خانه خواهد داد. تلاش کنید لوازمی متضاد با آن چیزهایی داشته‌اید را افزوده کنید.

از ویژگی تضاد بهره ببرید

از جعبه‌‌های جذاب برای نظم دادن به خرده‌ریز‌ها بهره ببرید

در فصای پیرامون تمام ما لوازم کوچکی هستند که به ظاهر اهمیتی ندارد، ولی در دسترس بودنشان ضروری می‌باشد و تاثیرشان در به‌هم‌ریخته شدن دکوراسیون انکار ناپذیر نیست.

اخیرا جعبه‌های تقسیم‌بندی‌شده یا اصطلاحاً ارگانایزر (نظم‌دهنده) با شکل و طرح‌های جذاب و رنگ‌های گوناگون در بازار وجود دارند. با بهره‌گیری از آن‌ها یک تیر را به دو نشان می‌زنید؛ هم محیط اطرف شما منظم به‌نظر می‌آید، و هم عنصرهای رنگی و زیبایی به فضای اطراف شما افزوده می‌شود.

یک دیوار را به گالری تصاویر مبدل کنید

دیوار کوچکی را انتخاب کنید و با چینش چندین قاب عکس در کنار بکدیگر، شیرینی خاطراتتان را چاشنی آن فضا کنید. گالری تصاویر ایده‌ی هوشمندانه‌ای برای پوشش یک دیوار ناخوشایند یا زنده کردن یک کنج بدون بهره از خانه می‌باشد. از قاب‌های کاملا یک ‌شکل و یک‌ سایز یا کاملا مختلف و از هر دری سخنی خودداری کنید. بهره‌گیری از قاب‌های هماهنگ، ولی با اندازه‌های گوناگون سبب می‌شود که در عین هیجان و عدم یکنواختی، هارمونی فضا از بین نرود.

صندلی‌های چوبی ناهارخوری را تغییر رنگ دهید

اگر رنگ قهوه‌ای و تکراری ست ناهار خوری ‌منزل شما برایتان کسل کننده شده است، زمانش رسیده که آن‌ها را تعییر رنگ دهید. تقریبا دو کیلوگرم رنگ روغن و یک قلم مو تغییراتی به وجود خواهد آورد که تصورش را هم نمی‌کنید. رنگ‌های کلیشه‌ای چوب را رها کنید و رنگ‌های تازه‌ای را تجربه کنید.

به عنوان نمونه رنگ قرمز نمایش جدیدی از هیجان را به منزل شما وارد خواهد کرد. یا اگر به آرامش بیشتری فکر می‌کنید، رنگ‌های ملایم پاستلی را انتخاب کنید.

ازکوسن‌ها و روتختی‌ها استفاده کنید

با بهره‌گیری از پتو و یا روتختی‌های جذاب و کوسن‌های رنگارنگ روی تخت، یک فضای آرامش بخش برای خودتان به وجود بیاورید.

علاوه بر این باعث می‌شود اتاق خواب خود را به یک اتاق خواب در یک هتل لوکس تجسم کنید.

ازکوسن‌ها و روتختی‌ها استفاده کنید

از لوازمی مانند شلف‌های دیواری بهره ببرید

شلف‌های دیواری لوازم بسیار ساده و نسبتا با قیمت‌های مناسبی می‌باشند. اگر شما تمایل دارید لوازم شخصی خود را جلوی دست خود داشته باشید و یا از اشیای دکوراتیو روی آن‌ها به عنوان تزئینات بهره ببرید، شلف‌ها در ظاهر ابزاری کاربردی دیده می‌شوند، ولی نقش اساسی آن‌ها هویت دادن به دیوارهایی می‌باشد که تا به حال در معرض توجه قرار نداشتند.

بیشتر بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی منزل

از شلف‌های دیواری بهره ببرید

شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی و نوسازی ساختمان می‌باشد. یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

تیم طراحی شرکت عرشا هوم، از طراحی تا اجرای پروژه همراه شما می باشد تا بتوانید بهترین تصمیم جهت تغییر دکوراسیون و انتخاب مبلمان ، متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.

جهت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09122935747 - 02122291560


جهت استفاده از مشاوره رایگان عرشا هوم می‌توانید فرم زیر را پر کنید.
کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
پیمایش به بالا
Scroll to Top
Call Now Button