صفر تا صد دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی نشیمن و فضای پیانو چیتگر

صفر تا صد دکوراسیون داخلی، طراحی دکوراسیون، بر یکسری اصول اساسی و قوانین خاصی برای تزیین و طراحی استوار می باشد. با شناخت این قوانین می توانید دکوراسیونی ایده آل طراحی کنید. شما نیاز دارید که نکات مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل را بدانید و وسایل مختلف از جمله مبلمان و رنگ دیوارها و بافت آن ها را به خوبی انتخاب کنید تا در هماهنگی با یکدیگر باشند و با یک نقشه از پیش تعیین شده وسایل را درست در سر جای خود قرار دهید.

صفر تا صد دکوراسیون داخلی

یکی از فاکتورهای مهم در معماری یک ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی آن می‌باشد که شامل طراحی داخلی ساختمان اداری و آپارتمان های مسکونی می شود. که در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونی از جمله، هماهنگ سازی اجزای داخلی خانه از جمله سالن پذیرایی،دکوراسیون آشپزخانه و اتاق خواب است که با هدف زیبا تر شدن و ایجاد یک فضای گرم و دل نشین در فضای خانه می‌باشد.

برای اینکه طراحی دکوراسیون داخلی منزل به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید فاکتور‌های مختلفی مدنظر قرار گرفته شود تا در نهایت با کم ترین مشکل و سریع ترین و کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه ها، بهترین و مثبت ترین تغییرات در فضای دکوراسیون داخلی خانه‌ ها انجام شود. بنابراین می توان گفت طراحی دکوراسیون داخلی یک علم محسوب می‌شود و با استفاده از آن در مکان‌های مختلف می‌توان اهداف بسیار مهمی را دنبال کرد.

سبک های دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی در سبک‌های مختلفی ارائه می‌شود که هر یک برای شرایط و سلیقه‌های مختلف مناسب هستند. از معروف ترین سبک های دکوراسیون میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سبک مینیمال
  2. سبک کلاسیک
  3. سبک اسکاندیناوی
  4. سبک صنعتی
  5. سبک مدرن
  6. سبک فرانسوی

درآمد دکوراسیون داخلی

درآمد دکوراسیون داخلی یکی از رشته‌های پر درآمد و پرطرفدار در صنعت ساختمان و معماری است. با توجه به رونق روزافزون صنعت ساخت و ساز در سال‌های اخیر، نیاز به کارشناسان دکوراسیون داخلی بیش از پیش احساس می‌شود. در صورتی که شما علاقه‌مند به کار در این حوزه هستید، می‌توانید به عنوان یک متخصص دکوراسیون داخلی به فعالیت بپردازید و درآمد خوبی کسب کنید.

برای شروع کار در این رشته، شما باید دارای مهارت‌های متعددی باشید، از جمله: طراحی داخلی، انتخاب مواد و تجهیزات دکوراتیو، مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی مالی. همچنین، باید با مفاهیم اصولی طراحی داخلی، بهینه‌سازی فضای داخلی و تأثیرات رنگ و نور آشنا باشید.

در زمینه درآمد، متخصصان دکوراسیون داخلی معمولاً به صورت پروژه‌ای کار می‌کنند و هر پروژه ممکن است به چند ماه طول بیانجامد. هزینه‌های دکوراسیون داخلی بسته به متراژ محل و سطح پروژه متفاوت است، برای محاسبه درآمد در این حوزه، شما باید هزینه‌های خود را جمع کرده و میزان سود خود را بر اساس هزینه‌های کل پروژه محاسبه کنید. در کل، درآمد دکوراسیون داخلی بر اساس تخصص و تجربه شما متفاوت خواهد بود، اما اگر مهارت‌های لازم را داشته باشید و به خوبی در این حوزه فعالیت کنید، می‌توانید درآمد قابل توجهی بدست آورید.

بیشتر بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی منزل

10 نکته مهم برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

مرحله اول:درنظرگرفتن اندازه و مساحت خانه

طراحی و اجرای دکوراسیون، باید طبق اندازه و مساحت خانه یا محل کار شما انجام شود. انتخاب رنگ دیوارها، کمدها مطابق با متراژ خانه و اتاق ها انجام می شود.

مرحله دوم:نورپردازی برای ایجاد دکوراسیون بهتر

بهترین مورد برای نورپردازی منزل و محیط کاری شما، نور طبیعی سالن و اتاق های شما است. این نور طبیعی می تواند از طریق نورگیر و پنجره ها انجام گیرد. ما باید از نورهای طبیعی ساختمان بیشترین و بهترین استفاده را ببریم. در مرحله بعدی مشخص می کنیم نورهای مصنوعی را در کدام قسمت استفاده کنیم.

طراحی میز آرایش اتاق خواب دخترانه نیکفرد به سبک مدرن

مرحله سوم: انتخاب بهترین متریال برای هر قسمت از فضا

در طراحی باید انتخاب کرد که از چه متریال هایی از جمله سرامیک، پارکت و کاغ دیواری و غیره برای دکوراسیون داخلی استفاده میکنیم. بعد از طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی شروع به طراحی چیدمان داخلی و انتخاب رنگ مبلمان و وسایل می کنیم. متریال های انتخاب شده متناسب با سبک دکوراسیون داخلی منزل ما باید طراحی و اجرا گردد. به طور مثال اگر سبک خانه ما، سبک کلاسیک است باید متریال و طراحی فضاهای ما به سبک کلاسیک انجام شود.

بیشتر بخوانید : بازسازی ساختمان

مرحله چهارم: رنگ های دکوراسیون و چیدمان داخلی

در این قسمت: در مورد رنگ هایی که می خواهیم در بخش های مختلف استفاده کنیم تصمیم میگیریم. به طور کلی، بهتر است که رنگ ها را به سه رنگ محدود کنید و بعد با استفاده از تغییرات این رنگ ها و ترکیب رنگ های مناسب، بهترین دکوراسیون را برای منزل خود ایجاد کنیم.

مرحله پنجم: ایجاد تناسب و هماهنگی دکوراسیون با چیدمان داخلی

برای هماهنگی بیشترباید طراح، پلان دکوراسیون وچیدمان داخلی را برای شما مشخص کند تا براساس طراحی های انجام شده جلو بروید.

مرحله ششم: تغییرات را با انتخاب متریال مناسب برای دیوارها شروع کنید

یکی از مراحل مهم برای تغییر دکوراسیون داخلی انتخاب رنگ مناسب با انتخاب کاغذ دیواری برای منزل است. دیوارها منبع اصلی رنگ در اتاق های ما هستند. تقریبا 60 درصد از رنگ انتخابی برای دکوراسیون و چیدمان داخلی رنگ غالب است که شامل دیوارها و کف می باشد. برای دیوارها و سقف ها بهتر است از رنگ های خنثی استفاده شود تا رنگ هایی که در جاهای دیگر به کار برده می شود برجسته شود. برای رنگ های اتاق بهتر است از رنگ های روشن و شفاف استفاده کنیم تا فضای اتاق بزرگتر دیده شود.

مرحله هفتم: انتخاب متریال و رنگ کف

رنگ کف را طوری انتخاب کنید که تا حدودی با دیوارها تضاد داشته باشد. برای مثال دو رنگ روشن تر یا تیره تر انتخاب شود .رنگ کف و دیوارها،کاملا شبیه هم نباشد. همچنین کفپوش ها مثل پارکت یا سرامیک و غیره می تواند به عمق بخشیدن یک فضا کمک کند ، برای مثال با استفاده از تخته های بسیار بلند می توانیم این کار را انجام دهیم.

طراحی داخلی مدرن نشیمن مصطفوی
انتخاب رنگ متمایز دیوار در طراحی داخلی مدرن نشیمن

مرحله هشتم : اهمیت چیدمان مبلمان در زیبایی خانه

هنگامی که ظاهر کلی اتاق خود را ایجاد کردید ، مبلمان خود را در جای خود قرار دهید. نوع چیدمان داخلی تأثیر بالایی در بزرگ نشان دادن خانه و همچنین زیبایی و شیک بودن خانه دارد.

بیشتر بخوانید : اصول طراحی ویلا

چیدمان اتاق خواب

بسیاری از خانه های معمولی از اتاق خواب و چیدمان های درست آن غافل هستند. در حالی که برای چیدمان اتاق خواب، رنگ دیوارها، رنگ بالش و پتو همه در زیبایی اتاق خواب مهم است. حتی اندازه وسایل و مبلمان نیز باید براساس مساحت اتاق شما انتخاب شود.

مرحله نهم: نورپردازی و استفاده از نور مصنوعی خود را در اولویت قرار دهید

نورپردازی با شکل دادن به فضا و ایجاد فضایی خاص ، نقش بسیار مهمی را در فضا بازی می کند. هنگام نصب روشنایی ، با قرار دادن چراغ ها در داخل کناف و همچنین طرح های مناسب برای نورپردازی می توانید محیط خانه را شیک نشان دهید. از آنجا که چراغ های آویزان تمایل دارند اتاق را از نظر بصری باریک کنند ، یک گزینه خوب برای در نظر گرفتن چراغ های نورگیر در سقف است ، آنها نورهدایت کننده تری را ارائه می دهند.

مرحله دهم: سبک دکوراسیون داخلی خود را مشخص کنید.

سبک های مختلفی برای دکوراسیون داخلی وجود دارد. سعی کنید از سبک های اصلی بیشتر استفاده کنید. سه سبک کلی مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک از مهم ترین سبک ها برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هستند. هزینه اجرای طرح های کلاسیک و نئوکلاسیک به دلیل این که تجملی تر هستند از سبک مدرن بیشتر است.

طراحی داخلی قیطریه پذیرایی به سبک نئوکلاسیک
طراحی داخلی پذیرایی به سبک نئوکلاسیک

شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی و نوسازی ساختمان می‌باشد. یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

تیم طراحی شرکت عرشا هوم، از طراحی تا اجرای پروژه همراه شما می باشد تا بتوانید بهترین تصمیم جهت تغییر دکوراسیون و انتخاب مبلمان ، متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.

جهت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09122935747 - 02122291560


جهت استفاده از مشاوره رایگان عرشا هوم می‌توانید فرم زیر را پر کنید.
کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
پیمایش به بالا
Scroll to Top
Call Now Button