کناف و انواع مدل های آن در ساختمان

کناف و انواع مدل آن

کناف و انواع مدل های آن در ساختمان صفحاتی دارای روکش گچی توسط فرآیندهایی به یکدیگر هم متصل شده و کناف را تشکیل میدند.
در دفترها و کارخانه های کمپانی کناف در سر تا سر جهان بیشتر از ۱۸۰۰۰ هزار نفر فعالیت داشته که همواره تلاش همه ی آنها دست یابی به موفقیت شرکت و درنهایت بوجود آوردن امنیت اقتصادی و رشد و همچنین توسعه حرفه ای خود است. یکی از اصول شرکت کناف راه اندازی واحدهای صنعتی در مناطقی است که مواد اولیه فراوان و بازار مصرف مناسب این چنین تولیدات وجود داشته باشد. در همین جهت واحدهای متعدد،‌ تولیدی این شرکت در شرق اروپا و نقاط مختلف آسیا درحال احداث میباشد که در نتیجه آن افزایش اشتغال و تولید مواد و مصالحی باکیفیت بسیار بالا برای برآورده کردن نیازهای فردای این جامعه می باشد.

مدل کناف سقف پذیرایی ساده و شیک

مدل کناف سقف پذیرایی، یکی از روش‌های محبوب و جذاب برای طراحی داخلی فضاهای مسکونی است. با نصب کناف سقف، می‌توانید به راحتی فضای پذیرایی خود را تغییر دهید و آن را به شیوه‌ای ساده و شیک تجدید نظر کنید.

کناف سقف به عنوان یک روش زیبایی‌شناسانه برای پوشاندن سطح سقف در استفاده قرار می‌گیرد. با این روش می‌توانید از اتاق پذیرایی خود یک فضای شیک و زیبا درست کنید که همچنین آن را باعث افزایش صدای محیط نمی‌شود.

مدل کناف سقف پذیرایی ساده و شیک معمولا شامل الگوهای کلاسیکی است که به راحتی با تمام سلیقه‌ها سازگار هستند. برای نمونه، می‌توانید از یک الگوی زمینه یکنواخت استفاده کنید و یا از الگوهای با طرح‌های هندسی جالب استفاده کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از رنگ‌های مختلف نیز استفاده کنید تا به سقف خود یک حالت جذاب و منحصر به فرد ببخشید. در واقع، با نصب کناف سقف پذیرایی ساده و شیک، می‌توانید به راحتی فضای پذیرایی خود را زیباتر کنید و احساس دلنشینی را در خود و مهمانانتان به دست آورید.

در نهایت، نصب کناف سقف پذیرایی ساده و شیک برای هر فضای پذیرایی‌ای مناسب است و می‌تواند به عنوان یک راه حل کارا و جذاب برای تغییر فضای پذیرایی شما در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید : طراحی داخلی مسکونی قیطریه

کناف سقف پذیرایی جدید

کناف سقف پذیرایی جدید، با توجه به ظاهر زیبا و کاربردی که دارد، به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های طراحی داخلی برای پذیرایی ها تبدیل شده است. با ظاهری شیک و زیبا، کناف سقف پذیرایی جدید به شما اجازه می‌دهد تا فضای خود را درخشان تر و جذاب تر کنید.

کناف سقف پذیرایی جدید، به شما امکان می دهد تا با تغییرات کوچک زیرساخت‌های مختلف را برای مصارف مختلف نظیر روشنایی، صدا، حرارت و … به کار ببرید. با استفاده از کناف سقف پذیرایی جدید، شما می توانید ظاهری مدرن و زیبا به فضای خود ببخشید.

در صورتی که می‌خواهید کناف سقف پذیرایی جدید را به فضای خود اضافه کنید، در نظر داشته باشید که این روش به صورت قابل توجهی آسان و سریع است. با نصب کناف سقف پذیرایی جدید، می توانید به راحتی از ظاهری شیک و دلپذیر برای فضای خود بهره ببرید.

در نهایت، هنگامی که به تصمیم گیری درباره اضافه کردن کناف سقف پذیرایی جدید به فضای خود می‌رسید، در نظر داشته باشید که این روش علاوه بر زیبایی و جذابیت، به شما کمک می‌کند تا از فضای خود به بهترین نحو استفاده کنید.

انواع کاربردهای کناف در ساختمان

کناف چیست؟ کناف نوعی صفحه روکش دار گچی (Dry Wall) است که بیش از 80 سال است که در ساخت و سازهای ساختمانی از آن استفاده می شود. از کناف در بخش های مختلف ساختمان و به شکل های متفاوت در قالب دیوار های کنافی سقف کناف از آن استفاده می شود.

دیوارهای جدا کننده کناف

از دیوارهای جداکننده کناف برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شود و از آنجایی که دیوارهای جدا کننده کناف غیر باربر هستند، وزن زیادی را تحمل نمی کنند.

دیوارهای جدا کننده کناف از قاب های فولادی سبک به شکل های مقاطع U شکل (Runner) و C شکل (Stud) تشکیل شده است. در بین قاب های فولادی دیوارهای جدا کننده کناف، صفحات روکش دار گچی در ضخامت های مختلف به وسیله پیچ مخصوص بر روی آن ها نصب می شوند. سطح یکپارچه دیوارهای جدا کننده کناف در آخر کار به این دلیل می باشد که درزهای بین این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری می شود. فضای خالی داخل دیوار جدا کننده کناف، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم می کند.

دیوارهای پوششی کناف

از دیوارهای پوششی کناف به منظور های زیر در ساختمان استفاده می شود:

بازسازی سریع و کارآمد دیوارهای بنایی قدیمی

پوشش دیوارهای بنایی جدید (نازک کاری)

بهسازی حرارتی و صوتی ساختمان ها

انواع دیوارهای پوششی کناف عبارتند از: دیوار پوششی کناف بدون سازه، دیوار پوششی کناف با سازه

دیوار پوششی کناف بدون سازه

در این روش، یک لایه صفحه روکش دار گچی یا صفحه مرکب (صفحات گچی پوشش شده با لایه عایق) به وسیله چسب خمیری مخصوصی به نام پرلفیکس مستقیما به دیوار زمینه متصل می شوند.

دیوار پوششی کناف با سازه

در این روش، صفحات روکش دار گچی بر روی یک زیرسازی فلزی (متصل به دیوار زمینه یا مستقل از آن) پیچ می شوند. درزهای میان صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری می شود و بدین ترتیب سطحی یکپارچه و بدون درز حاصل می شود که دارای قابلیت رنگ آمیزی و اجرای کاغذ دیواری و کاشی می باشد.

سقف های کاذب کناف

سقف های کاذب کناف در دو نوع “سقف های کاذب یکپارچه” و “سقف های کاذب مشبک” ساخته و در بازار ارائه می شوند.

بیشتر بخوانید : طراحی داخلی کلاسیک

سقف های کاذب یکپارچه

سقف های کاذب کناف، سقف های سبکی هستند که به واسطه تولید صنعتی دارای مشخصه های فنی خاصی از جمله: مقاوم در برابر زلزله می باشند و جایگزین بسیار مناسبی برای انواع سقف های کاذب غیر استاندارد می باشند.

ساختار سقف های کاذب کناف شامل زیر سازی فولادی سبک (متصل به سقف اصلی) بوده که صفحات گچی بر روی آن ها نصب می شود. فضای خالی پشت سقف کاذب، امکان استفاده از انواع عایق های حرارتی و صوتی را فراهم می نماید و عبور و دسترسی به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را امکان پذیر میکند.

از مزیت های سیستم سقف های کاذب کناف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.انعطاف در ساخت و طراحی معماری

2.ساخت سقف های معلق تزیینی (دکوراتیو)

3.عدم نیاز به پیش بینی آویز (همانند سقف های کاذب با مصالح بنایی)

سقف های کاذب مشبک

سیستم سقف های کاذب مشبک به این شکل می باشد که شبکه ای از سازه های سپری، تایل های گچی را نگه می دارند. شبکه مذکور به وسیله آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل می شود.

تایل های گچی سقف های کاذب مشبک در این شبکه ها قرار می گیرند و ساختار اصلی سقف کاذب کناف را تشکیل می دهند.

از مزایای استفاده از سقف های کاذب کناف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.نصب سریع و آسان سقف کاذب کناف

2.دسترسی آسان به فضای تاسیساتی پشت سقف کاذب کناف

3.تعمیر و نگهداری آسان سقف کاذب کناف

یکی از کابردهای کناف که کمتر از آن در ساختمانها استفاده شده است دیوار های کاذب می باشد.

ایجاد حجمهای متفاوت بر روی دیوارها به منظور دست یافتن فضایی برای شلف،کمد و نورپردازی های داخلی از جمله کاربردهای دیوار کاذب می باشد و به راحتی می توان از فضاهای مرده و کم کارآمد در داخل ساختمان با استفاده از کناف استفاده کرده و شاهکارهای زیبایی از نور و شلف را خلق نمود .

این گونه فضاها که کاربرد فراوانی در ایجاد دید بصری زیبا ایفا می نمایند در اکثر منازل مسکونی وجود داشته یا مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید با استفاده از این محصول طرح های زیبا و بی نظیری را در دکوراسیون داخلی منزل مسکونی خود خلق نمایید.

اگر شما از فضای خانه خسته شده اید و میخواهید محیطی جدید و نو ایجاد کنید ؛تغییرات در سقف کمک زیادی به این امر خواهد کرد.از سالها پیش تغییرات و نوسازی در سقف از مهمترین کارها در یک بازسازی محسوب میشود.از این رو کناف در دکوراسیون داخلی راه خود را در بازسازی ها و بهبود فضای خانه باز کرده است.

مجریان و طراحان بر این باور هستند که طراحی و اجرای سقف کاذب به همراه رنگ و نورپردازی مناسب میتواند تاثیر محیط را دو چندان کند.

شما علاوه بر استفاده از کناف و سقف کاذب میتوانید از ابزار گچی و پتینه کاری هم استفاده کنید. به دلیل ظرافت اجرایی این امر میسر میشود.

بیشتر بخوانید : بازسازی مسکونی نیرو هوایی

بازسازی منزل با سقف کاذب کناف

بازسازی سقف منزل در عمل یکی از رایج‌ترین کاربردهای کناف در بازسازی منزل است. سقف دکوراتیو کناف این قابلیت را دارد تا حال و هوای خانه‌ی شما را کاملا تغییر دهد.

طراحی سقف کناف این امکان را به شما می‌دهد تا فضای بزرگ نشیمن خانه را از نظر بصری به چند ناحیه مجزا تقسیم کنید. مثلا طراحی سقف نشیمن، طراحی سقف بالای میز ناهار خوری و یا طراحی سقف سالن پذیرایی.علاوه بر این قابلیت نورپردازی در سقف دکوراتیو، استفاده از محصولات کناف باعث می‌شود تا بتوانید خیلی راحت نور محیط خانه را تامین کنید و از نورپردازی دکوراتیو شامل لامپ‌های هالوژن و نورهای شلنگی مخفی نیز در طراحی دکوراسیون بهره‌مند شوید.

ما فکر می‌کنیم که بعد از بازسازی سقف خانه با کناف، بیشترین کاربرد را بازسازی دیوار خانه دارد. چرا که می‌تواند بیشترین تغییرات را در نوسازی خانه به وجود آورد. با استفاده از محصولات کناف نه تنها می‌توان دیوارهای قدیمی خانه را به زیباترین شکل ممکن پوشش داد، بلکه می‌توان دیوارهای جدیدی را نیز به نقشه‌ی داخلی خانه اضافه نمود. از آنجایی که کناف این امکان را به شما می‌دهد تا در نهایت آن را با هر چیزی مثل نقاشی و رنگ‌آمیزی، پتینه کاری، کاغذ دیواری، آینه کاری و حتی آجر دکوراتیو کاور نمایید، دست‌تان را در بازسازی و طراحی داخلی خانه بسیار باز می‌گذارد..

دیوار پشت تلویزیون یکی از محبوب‌ترین نقاطی است که اغلب با کناف طراحی می‌شود. احتمالا پیش از این نیز نمونه‌های زیادی را دیده‌اید که نمی‌دانستید با چه متریالی طراحی و اجرا شده‌اند.

به طور کلی می‌توان هر دیواری را با محصولات کناف به صورت‌های مختلف طراحی کرد. باکس‌های توخالی یکی از رایج‌ترین روش‌های طراحی دیوار با کناف هستند که اغلب برای نورپردازی و قرار دادن وسایل دکوری مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین طراحی به صورت منحنی و حتی طراحی با احجام پیچیده نیز برای کناف کاری دیوار امکان‌پذیر است و هیچ محدودیتی در این زمینه در اجرای کناف وجود ندارد.

دیوار جداکننده کناف یعنی طراحی دیوار کناف به عنوان پارتیشن نیز یکی دیگر از روش‌های بازسازی منزل به کمک کناف است که نه تنها جنبه‌ی زیبایی دارد، بلکه کاربردی هم هست. به عنوان مثال شما می‌توانید خیلی راحت بخشی از اتاق پذیرایی و هال را به کمک دیوار ساده کناف و یا دیوار دکوراتیو کناف از یکدیگر جدا کنید.

جهت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09122935747 - 02122291560


جهت استفاده از مشاوره رایگان عرشا هوم می‌توانید فرم زیر را پر کنید.
کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
پیمایش به بالا
Scroll to Top
Call Now Button