دکوراسیون منزل شیک

طراحی داخلی جزیره آشپزخانه کاشانی مدرن

شاید تک تک وسایل منزل شما بسیار شیک باشد اما در جای مناسبی استفاده نشده باشد. اگر با این اصول آشنا باشید میتوانید به داشتن یک دکوراسیون منزل شیک نزدیک شوید. شرط اساسی برای داشتن یک خانه شیک بهره گیری از اصول و البته سلیقه به خرج دادن است.

دکوراسیون منزل کوچک

طبیعتا همه ما نمی توانیم خانه هایی با متراژ بزرگ داشته باشیم بنابراین خودمان باید دست به کار شده و آن را طوری بچینیم که بزرگ تر جلوه کند. داشتن خانه ای دلباز خواسته همه ما است. راه های زیادی وجود دارد که خانه تان را بزرگ نشان داده و از اصول طراحی دکوراسیون منزل شیک پیروی کنید.

در ادامه به چند راه برای بزرگ کردن خانه اشاره می کنیم. استفاده بهینه از فضا یکی از بهترین راه هایی است که شما می توانید با به کارگیری آن خانه تان را بزرگ و شیک کنید. به عنوان مثال برای یک خانه کوچک میز غذاخوری بزرگ نمی تواند گزینه مناسبی باشد بنابراین می توانید از میزهای تاشو استفاده کنید تا خانه تان شیک و جمع و جور باشد. خوشبختانه جدیدا اصول طراحی خانه پیشرفت قابل توجهی داشته و با ساخت وسیله های خلاقانه به شما در داشتن خانه ایده آل تان کمک می کند..

اگر خانه کوچکی دارید برای داشتن دکوراسیون منزل شیک، هیچ گاه به سراغ رنگ های تیره برای دیوار نروید. رنگ های تیره باعث کوچک نشان داده شدن فضا می شوند. رنگ سفید، شیری، کرم رنگ و … از جمله رنگ های کارامد برای داشتن خانه ای شیک است. البته منظور ما از آینه، به کار گیری یک آینه کوچک در انتهای پذیرایی نیست بلکه منظور نصب آینه بر روی یک دیوار است. آینه ها می توانند به بزرگ جلوه کردن خانه کمک کنند.

دکوراسیون منزل مدرن

دکوراسیون منزل مدرن به عنوان یک روش طراحی داخلی محبوب، شیوه‌ای که در طراحی و تزیین فضاهای داخلی استفاده می‌شود را توصیف می‌کند. این استایل، با ترکیب اصول طراحی مدرن، استفاده از مواد و تکنولوژی‌های نوین و تمرکز بر کاربری و سهولت استفاده معروف است. در ادامه، به برخی از ویژگی‌ها و اصول دکوراسیون منزل مدرن می‌پردازیم.

یکی از ویژگی‌های بارز دکوراسیون منزل مدرن، استفاده از خطوط ساده و کمیاب است. در طراحی داخلی مدرن، خطوط تمیز و ساده از جمله خطوط عمودی، افقی و منحنی‌های نرم و انعطاف‌پذیر استفاده می‌شوند. همچنین، رنگ‌های نیمه تیره و نتیجه‌ی ظاهری آن‌ها کم‌پررنگ و طبیعی استفاده می‌شوند. مواد و تکنولوژی‌های نوین نیز در دکوراسیون منزل مدرن تأثیرگذار هستند. استفاده از مواد مانند شیشه، فلز و پلاستیک در طراحی این استایل شایع است. علاوه بر آن، امکانات و تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های خانه هوشمند، روشنایی هوشمند و سیستم‌های صوتی مدرن نیز به طور گسترده در منازل مدرن استفاده می‌شوند.

دکوراسیون منزل مدرن همچنین تمرکز قوی بر کاربری و سهولت استفاده دارد. فضاهای باز و چیدمان کاربرپسند، جهت ایجاد احساس آرامش و راحتی برای ساکنان منزل، در این استایل به کار می‌رود. 

بیشتر بخوانید : طراحی دکوراسیون داخلی منزل

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منازل

اصل تناسب را فراموش نکنید

برای داشتن دکوراسیون منزل شیک، یکی از مهم ترین اصول، اصل تناسب است. شاید تک تک وسایل منزل شما بسیار شیک باشد اما در جای مناسبی استفاده نشده باشد. به عنوان مثال یک تابلو نقاشی بسیار بزرگ برای یک دیوار کوتاه چندان مناسب به نظر نمی رسد. یا در مثال دیگر، لوستر های سنگین و بلند برای خانه هایی با سقف کوتاه انتخاب بسیار بدی است. مبل های سلطنتی بزرگ برای خانه های کوچک چیزی به جز اشغال فضا ندارد. اگر اصل تناسب را رعایت کنید تا حد زیادی می توانید به داشتن یک منزل شیک نزدیک شوید.

نور پردازی مناسب، یک اصل مهم

یکی دیگر از اصول مهم برای طراحی دکوراسیون منزل شیک، استفاده از نور پردازی مناسب است. یک خانه باید دارای نورپردازی حرفه ای باشد تا شیک جلوه کند. برای داشتن یک نور پردازی ایده آل برای سبک خانه تان حتما با یک طراح داخلی منزل مشورت کنید.

طراحی و نورپردازی راهرو به سبک مدرن دربند
طراحی و نورپردازی راهرو به سبک مدرن

 دکوراسیون منزل ایرانی شیک

رنگ های استفاده شده در دکوراسیون منزل باید با توجه به سلیقه شما باشد اما استفاده از رنگ باید با اصول و قاعده ویژه خود صورت بگیرد. به عنوان مثال، ترکیب های نامناسب و یا تک رنگی در چیدمان، ممکن است از نظر روانشناسی برای شما یا سایر اعضای خانواده مضر باشد. همچنین بهتر است از عناصر طبیعی مانند گل ها و سبزه ها در جای جای خانه تان استفاده کنید. این عناصر علاوه بر طراوت و شادابی منزل، در ترکیب با رنگ های مبلمان و پرده ها زیبایی منزل شما را دو چندان خواهند کرد.

رنگ سفید در زیبایی دکوراسیون منزل شما، نقش به سزایی دارد

رنگ سفید نشانه پاکی و معنویت است. این رنگ زیبا آرامش خاصی به فضای داخل خانه می دهد. علاوه بر این، رنگ سفید با هر رنگ دیگری ترکیب می شود. رنگ سفید پنجره ها، پرده ها و پایه های مبل باعث شده اند تا رنگ آبی زیباتر به نظر برسد. آبی استفاده شده بر روی مبل ها، رنگ آسمان و آرامش دهنده می‌ باشد. اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که برای کوسن ها و صندلی ها از پارچه گلداری استفاده شده است که تا حدودی با رنگ فرش و دیوارها همسان است.

طراح با این کار سعی داشته تا نسبت ترکیب رنگ ها را حفظ کرده و اجازه ندهد آبی رنگ غالب شود. چرا که در این صورت خانه کسل کننده و فضا خواب آور جلوه می داد. با تمام این اوصاف، باید به نسبت رنگ ها در دکوراسیون منزل توجه ویژه ای داشته باشید.

به جای صنایع فلزی از صنایع چوبی استفاده کنید

شاید خیلی از شما مبلمان با پایه های استیل را بیشتر بپسندید. بسیاری از مردم عقیده دارند که صندلی های فلزی عمر بیشتری داشته و مقرون به صرفه تر هستند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که چوب طبیعت گرمی داشته، انرژی مثبت می دهد و از طرفی زیباتر است. همچنین رنگ قهوه ای یا خاکی نیز اگر به اندازه استفاده شود، نشانه قدرت و استحکام فضای خانه است. البته قرار نیست تمام خانه به رنگ قهوه ای باشد. شما می توانید با ترکیب رنگ قهوه ای و کرم، خانه ای گرم و شیک داشته باشید.

نورهای مخفی با رنگ های متنوع خانه شما را زیباتر می کنند

با به کارگیری نورهای مخفی در سقف و لابه لای گچبری های زیبا می توانید یک خانه رویایی و زیبا برای خود بسازید. این نورها می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند و با توجه به رنگ های دیوارها یا مبلمان داخل منزل، نور خاصی را به فضا بتابانند..در واقع با این نورهای مخفی می توانید یک فضای رویایی و آرام بسازید و از زمانی که در خانه سپری می کنید، لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : اصول طراحی ویلا

در طراحی دکوراسیون منزل ایرانی شیک، استفاده از فرش را فراموش نکنید

با توجه به اینکه فرش در خانه های ایرانی حرف اول را می زند، برای داشتن یک خانه اصیل و زیبا استفاده از فرش را فراموش نکنید.اگر فرش های اصیل ایرانی با رنگ قرمز را می پسندید، سعی کنید با رنگ های سبز روشن، سفید یا مشکی ترکیبش کنید. بهترین مکمل رنگ قرمز در طبیعت، رنگ سبز می باشد. بنابراین اگر فرش شما قرمز تند است با مبلی و پرده سبز روشن، سعی کنید فضا را ملایم تر کنید.

البته همانطور که قبلاً هم گفته شد، رنگ سفید با هر رنگی می تواند ترکیب شود و جلوه زیبایی به منزل شما بدهد. پس می توانید رنگ تند و طرح های شلوغ فرش ها را با رنگ سفید دیوارها یا سرامیک کف، ترکیب کنید. البته استفاده از مبلمان سفید نیز می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

طراحی دیوار تی وی و کمد مدرن دربند
استفاده از فرش با طرح شلوغ در دکوراسیون منزل ایرانی

 عناصر اصلی خانه های ایرانی

پرده ها نیز یکی از عناصر اصلی خانه های ایرانی هستند. ممکن است دوست داشته باشید رنگ پرده و رویه مبل شما یکسان یا رنگ های مکمل هم باشد. در واقع در موقع انتخاب هر دو رنگ توجه داشته باشید که هر رنگ با چه رنگ دیگری هارمونی زیبایی را خلق خواهد کرد. اگر به تصویر بالا دقت کنید، متوجه خواهید شد این خانه ساده و شیک یک ویلای کوچک ایرانی است که دکوراسیون ساده و اسپورتی دارد. پرده ها و دیوارهایی مزین به کاغذ دیواری فضای زیبا را خلق کرده اند.

در دکوراسیون این خانه از هیچ رنگ تند و چشم گیری استفاده نشده است. زیرا این خانه جایی برای استراحت آخر هفته است. بنابراین، لزومی به دکوراسیون های شاهانه و یا رنگ های هیجان انگیز ندارد. اما اگر شما علاقه مند به خانه های اشرافی هستید، رنگ ارغوانی یا طلایی را برای مبل و پرده انتخاب کنید. این رنگ ها از دور همه را جذب کرده و بسیار چشم گیر هستند.

اما اگر دوست دارید خانه مدرن و آرامی داشته باشید از رنگ های ملایم مانند آبی یا سبز کم رنگ استفاده کنید. به هر حال بسته به شرایط روحی و سلیقه خود می توانید، دکوراسیون منزل ایرانی شیک خود را انتخاب کنید.

شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی و نوسازی ساختمان می‌باشد. یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

بیشتر بخوانید : بازسازی ساختمان

تیم طراحی شرکت عرشا هوم، از طراحی تا اجرای پروژه همراه شما می باشد تا بتوانید بهترین تصمیم جهت تغییر دکوراسیون و انتخاب مبلمان ، متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.

جهت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09122935747 - 02122291560


جهت استفاده از مشاوره رایگان عرشا هوم می‌توانید فرم زیر را پر کنید.
کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
پیمایش به بالا
Scroll to Top
Call Now Button