سبک های معماری داخلی

طراحی داخلی قیطریه اتاق خواب مستر به سبک نئوکلاسیک

برای اینکه بتوانید در خانه خود سبک جذاب و خاصی داشته باشید باید از سبک های معماری داخلی منزل اطلاع داشته باشید تا بتوانید یکی ازبهترین  سبک ها را برای خانه خود انتخاب کنید.

سبک سنتی

یکی از پر انرژی ترین و جذاب ترین سبک های معماری داخلی سبک سنتی در معماری داخلی می باشد که مربوط به گذشتگان ما است و سال‌ ها از زمان پیدایش آن میگذرد. یکی از دلایل جذابیت این سبک سادگی انتقال پیام به مخاطب بوده است و خیلی از افراد با استفاده از این سبک ها در منزل خود احساس نوستالژیک پیدا می کنند و خاطرات شیرین و جذاب گذشته برای آنها مرور می‌ شود و به همین دلیل یکی از سبک های موفق در معماری داخلی سبک سنتی است که افراد زیادی را مجذوب خود کرده است. یکی از اصلی ترین نشانه های سبک سنتی در طراحی داخلی استفاده از چوب در دکوراسیون است و اگر نگاه جزئی تری به مبلمان و معماری ساختمان داشته باشید جذب ظرافت و معماری خاص آن می‌شوید.

سبک بوهمین

سبک بوهمین یکی از مهمترین جریان‌های هنری در قرن نوزدهم بود که به واسطه تجدید نظر در نحوه استفاده از رنگ، شکل و بافت در هنرهای تجسمی اشتهارد پیدا کرد. این سبک در طراحی داخلی نیز با فرهنگ برآوردن زیبایی‌های طبیعت، استفاده از رنگ‌های طبیعی و بافت‌های متفاوت و حفظ توازن بین اجزای مختلف طرح مشهور است.

در طراحی داخلی با سبک بوهمین، معمولاً از رنگ‌های طبیعی مانند سفید، قهوه‌ای، سبز و غیره استفاده می‌شود و تلاش می‌شود تا با انعطاف‌پذیری و توازن عناصر، یک فضای صمیمی و دوستانه ایجاد شود. استفاده از المان‌های مختلفی مانند آینه‌ها، پرده‌ها، صندلی‌ها و روشنایی مناسب، نقش مهمی در ایجاد این فضاها دارد.

با استفاده از الگوهای بافت‌دار، طرح‌های گل و برگ و چیدمان‌های هنری، سعی می‌شود که فضای داخلی شیک و با ذوق باشد. ترکیب صحیح المان‌های مختلف، به شکلی که هر قسمت را به خوبی متعادل کند، بخشی از این سبک است.

در نهایت، سبک بوهمین در طراحی داخلی، تلاش برای ایجاد فضاهایی منحصر به فرد با استفاده از رنگ‌های طبیعی، المان‌های چوبی و ابریشمی و بافت‌های متنوع دارد. با این سبک می‌توان فضاهای شیک و مدرنی را طراحی کرد که هم آرامش بخش هستند و هم جذابیت دارند.

دکوراسیون داخلی به سبک معاصر

اصولا این سبک با سبک مدرن اشتباه گرفته می شود اما باید بدانیم در این سبک از رنگ های مکمل و فرم های خاص در مبلمان و صندلی و دکور می توان استفاده کرد این سبک پویا و داینامیک است یعنی در حال تغییر می باشد و می تواند بسیاری از سبک ها را در خود جا دهد. از دیگر ویژگی های برجسته این سبک، به روز بودن آن است، به این معنی که ممکن است ویژگی ها و عناصر این دکوراسیون در چند سال آینده مورد تغییر قرار گیرند. در آخر نیز به طور کلی می توان گفت سبک دکوراسیون معاصر در حال حاضر، به استفاده از خطوط منحنی و مستقیم در کنار رنگ های خنثی در دیزاین خانه شناخته می شود تا فضایی راحت و ساده در فضای داخلی به وجود آورد.

ویژگی های سبک معاصر:

این سبک آزادی انتخاب زیادی در ترکیب عناصر و تعریف فضاهای طراحی می دهد. از این رو خلاقیت در این سبک بسیار بالاست. از نکات مهم طراحی دکوراسیون به سبک معاصر به مواردی همچون سادگی، ظرافت، رنگ ها، کنتراست و غیره میتوان اشاره کرد.

پالت رنگی : رنگهای سفید ، مشکی و خاکستری تیره

برای دیوارهای اصلی از رنگ های خنثی استفاده کنید. این دیوارهای روشن آماده نصب و به کارگیری اکسسوریهای رنگی هستند. رنگهای تیره برای دیوارهای شاخصی مثل پشت تلویزیون مناسب هستند. برای مبلمان و اکسسوریها و دیوارهای خاص از رنگ های با ارزش رنگی بالا استفاده کنید.

طراحی داخلی نشیمن و دیوار تی وی مدرن ویلا دوبلکس دماوند
طراحی داخلی نشیمن و دیوار تی وی به سبک معاصر

سبک مینیمال در خانه

یکی از مدرن ترین سبک های طراحی داخلی سبک مینیمال است. دکوراسیون مینیمال، فضایی با جلوه ساده و با تعداد مبلمان و وسایلی که در محیط آن آرامش و نظم و ترتیب وجود دارد.

سادگی در سبک مینیمال

خانه‌هایی که بر اساس مینیمالیست طراحی می‌شوند، سه ویژگی سادگی، کارآمدی را می‌توان در آنها به وضوح دید. طراحان تمام تلاش خود را می‌کنند تا از فضای موجود مناسب استفاده کنند. هر آن چیزی که در طراحی مینیمالیست استفاده می‌شود بر اساس نیازی است که در ساکنان آن خانه وجود دارد. دیوارهای داخلی محدود، اشکال ساده، مکان‌های ذخیره سازی عموماً به صورت مخفی در این نوع از خانه‌ها کاملاً برجسته است.

طراحان مینیمالیسم، برای هر موردی که طراحی می‌کنند باید یک دلیل بسیار خوبی وجود داشته باشد. درب‌ها و پنجره‌هایی که در طراحی‌های مینیمالیست وجود دارد، بسیار ساده طراحی می‌شود. سادگی و کارایی در تمام فضای یک خانه مینیمالیستی وجود دارد.

رنگ در سبک مینیمال

در خانه‌هایی که به سبک مینیمالیسم طراحی شده‌اند دیوارها، عموماً ساده و در رنگهای روشن دیده می‌شوند. پر استفاده ترین رنگ در این سبک رنگ سفید است؛ زیرا رنگ سفید و رنگهای روشن باعث می‌شود که فضا باز تر به نظر برسد. همچنین رنگ سفید باعث القای حس پاکیزگی به مخاطب‌ها می‌شود. رنگ‌ها به شکلی در طراحی دکوراسیون داخلی این سبک استفاده می‌شود که حس سادگی را القا کنند. بنابراین رنگارنگی در این سبک چندان جایی ندارد.

سبک مینیمال در خانه کاشانی
سبک مینیمال در طراحی داخلی

نور در سبک مینیمال

همان طور که گفتیم خانه‌هایی که به سبک مینیمالیسم طراحی می‌شود، خانه‌هایی است که کارایی بسیار بالایی دارد. یکی از مواردی که به کارآیی یک خانه بسیار کمک می‌کند استفاده از نور طبیعی خورشید است. برای همین مورد است که در خانه‌های مینیمالیستی پنجره‌های بزرگ و یا پنل های خورشیدی بزرگ بسیار استفاده می‌شود. که هم از نور طبیعی خورشید بهترین استفاده ممکن شود و همین طور از گرمایش درجهت تولید برق و یا گرم کردن خانه استفاده شود. محافظت از محیط زیست از دیگر مواردی است که در طراحی مینیمالیستی به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

جزئیات کوچک در سبک مینیمال

زمانی که در یک خانه که به سبک مینیمالیستی طراحی شده است قدم بر می‌دارید. یکی از مواردی که کاملاً در آن قابل مشهود است لوازم تزیینی است که در آن استفاده شده است. قطعاً شما لوازم تزیینی زیاد و یا تجملی را در یک خانه مینیمالیستی مشاهده نخواهید کرد. معمولاً یک گلدان یا یکی یا دو تابلو تنها تزییناتی است که در خانه‌های این سبکی وجود دارد. نوعی خلوت بودن در تمام فضا کاملاً قابل حس است و این خالی بودن فضا حس آرامش و رهایی به شما می‌دهد.

مبلمان در سبک مینیمال

یکی از مهمترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی خانه مربوط به مبلمان است مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مینیمالیستی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد مهمترین اصل در انتخاب مبل توجه به کارآمدی و کارایی مبل دارد. به عبارتی تا زمانی که دلیل کاملاً موجهی برای خرید یک مبل وجود نداشته باشد. برای یک خانه مینیمالیستی مبلی تهیه نمی‌شود.

در هنگام خرید مبل به موارد زیادی در فضا توجه می‌شود مواردی چون رنگ، نور و غیره در انتخاب نوع مبل تأثیر بسیار زیادی دارد. پرکاربردترین مبل مینیمالیستی مبل‌های مکعبی و گوشه دار است. البته امروزه مبهای بسیار زیادی در سبک‌های مینیمالیست طراحی می‌شود. مبلهایی که بسیار راحت، بسیار ساده و بسیار زیبا طراحی می‌شوند، همین طور فضای بسیار محدودی را اشغال می‌کند.

سبک مدرن چیست؟

آشنایی با سبک دکوراسیون مدرن ، با الهام گرفتن از سبکی از اوایل قرن بیشتم آغاز شد این سبک تعریف می شود. طرح های شیک ، ساده و ظاهری موقر که می توان در چند کلمه این سبک را تعریف کند. هدف از طراحی به سبک مدرن سادگی در عین زیبایی و خاص بودن است. در فرم های سبک مدرن خطوط مشخص و مستقیم طرح ها را می بینید که دارای پالت رنگی ساده نیز می باشد. یکی از سبک های ساده، لوکس و مورد علاقه عموم مردم را می توان سبک دکوراسیون مدرن دانست.

سبک پست مدرن

سبک مدرن در دهه های ۱۹۲۰-۳۰ شکل گرفت و سبک پست مدرن در دهه ۱۹۶۰ به روی کار آمد. در حالی که فضای داخلی مدرن بر روی مینیمالیسم و کمبود جزئیات تمرکز دارد، خانه های پست مدرن از دکور و شلوغی بیشتری پیروی می کنند و پالت رنگی خنثی ای دارند. کف ها با چوب، کاشی و یا بتون پوشیده می شوند و خبری از فرش های زیاد بر کف خانه نیست. مبلمان تودوزی مخمل دارند و پرده ها از جنس پارچه های نرمی چون ابریشم یا ساتن تهیه می شوند. پنجره های بلند و قدی از نماد های مهم این سبک محسوب می شوند.

طراحی داخلی نشیمن و دیوار تی وی مدرن ویلا مازندران
طراحی داخلی نشیمن و دیوار تی وی به سبک پست مدرن

سبک روستیک

از دیگر سبک های معماری داخلی میتوان به سبک روستیک اشاره کرد. اگر شما هم به سبک معماری خانه های روستایی علاقه دارید، سبک روستیک برای شماست! سبک روستیک یکی از محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است که برپایه ظاهر ساده و خامی طبیعت ساخته شده است. این سبک با استفاده از جنگل، کوهستان و مناظر طبیعی دیگر به عنوان الهام بخش، از جمله مصالح طبیعی، چوب و سنگ برای دکوراسیون اتاق‌ها استفاده می‌کند. ویژگی‌های اصلی سبک روستیک شامل جنگلی، کوهستانی و روستایی هستند. در این سبک از چوب، سنگ و فلزات طبیعی استفاده می‌شود. موادی مانند کتان، پشم و پنبه نیز برای تولید محصولات روستیک به کار می‌روند. در کل، سبک روستیک، یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی است که با الهام از طبیعت، چوب، سنگ و مصالح طبیعی دیگر، فضایی گرم و دوستانه به داخل خانه شما می‌آورد.

جهت مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 09122935747 - 02122291560


جهت استفاده از مشاوره رایگان عرشا هوم می‌توانید فرم زیر را پر کنید.
کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
پیمایش به بالا
Scroll to Top
Call Now Button